ANA SAYFA
     UN SANDIĞI

 

  Un Sandığı

Hakkında Ne Dediler ?

  Un sandığ - 1

  Un sandığ - 2

  Un sandığ - 3

  Kitabı Nasıl Alırım?

     MEHMET GÖÇER

 

  Hayatı

  Yaptıkları

  Eshab-ı Kehf Hakkında

Yaptığı çalışmalar

 

     LİNKLER

 

  www.elbistaninsesi.com

 

  www.yediuyurlar.com

 

   ZİYARETÇİ DEFTERİ

  OKU           YAZ

     SAYAC

     İLETİŞİM

    SİTE DESIGN BY

Mevlüt Köşker

 

    YAYINEVİ

Elbistanın Sesi Yayınları
GÖÇER OFSET
Tel.: 0.344- 415 40 40
415 40 41 - 415 03 08
0 542 237 05 19
Her hakkı mahfuzdur.
İzin alınmadan iktibas edilemez.
www.elbistaninsesi.com
gazete@elbistaninsesi.com
Dulkadiroğlu Cad.Melek Sk. No:4
Elbistan

“Herif, Sen Ne Kadar Çirkinsin?”

Başlıktaki cümleler, (Çolak Haçca)  namı ile anılan Haçca teyzeye aittir. Eşi ile arasında geçen ilginç olay şöyle seyreder:

Yıl 1937. Kahramanmaraş iline bağlı Elbistan ilçesinin meşhur Nalbantlarından olan ve de Ahrazoğlu namı ile anılan Hacı Osman Usta evli olduğu Haçca hanım ile mutlu bir yuva kurmuşlar, yaşantıları çok çok iyi o devire göre. Bu mutluluk devam ededursun, biz gelelim, “herif sen ne çirkinsin” demesi olayına.

Olacak ya,  insan beşer,  Haçca (Hatice) teyze bir gün boş bulunur, eşini sorguya çeker gibi; “herif sen ne kadar çirkinsin…” der. Aynen damdan düşme gibi. Ahrazoğlu akıllı adam. Bu sözleri duymamazlıktan gelir. Aradan birkaç gün geçtikten sonra, kendisinden daha çirkin Nalbant Abdi Ustaya varır: “Meslektaş, bizim hanım bu gün içli köfte yapıyor. Gidip birlikte yiyelim.” diyerek evine davet eder.

Abdi Ustayı beraberine alan Ahrazoğlu, evine varır, kapıyı çalar, hanımına: “Haçca hanııım!.. kapıya gelirmisiniz?” diyerek seslenir. Haçca Hanım; “hayrola, bu herif beni kapıya niçin çağırır?” der, ama itiraz da etmez. Ahrazoğlu; yanına gelen eşine; “hanım, hanım, sen geçenler bana çirkinsin diyordun. Başını kaldır bak bakalım, ben mi çirkinim, Abdi Usta mı?” der. O da, hiç çekinmeden, tereddüt etmeden; buyruğu emir kabul edip ister istemez Abdi Usta'ya  bakıp iyice süzdükten sonra, “Ahrazoğlu, senin gözlerine kurban. Gerçekten de bu adam çok çirkinmiş” der. Abdi Usta bozulur. “Ulan Ahrazoğlu, şu yaptığını beğeniyormusun? Beni çirkinlik-güzellik yarışına mı getirdin? Çolak Haçca da jüri mi? Alacağın olsun. Ben de sana bir gün bir oyun yaparım, yeri ve zamanı gelince” deyip eve girmeden çıkıp gider. Ahrazoğlu; “Gel, yahu bu bir şaka. İçli köfteyi yiyelim de öyle git. Küstüysen barışalım” der ama, Abdi Usta teklifi kabul etmeden ayrılır.

Kaynak, eski demirci ve de nalbantlardan Demirci Hüseyin Çakmak.